Magnezijum kao suplement

Magnezijum je mineral veoma važan za održavanje dobrog zdravlja ljudskog organizma – potreban je srcu, nervima i mišićima. Magnezijum učestvuje u aktiviranju preko 300 enzima, koji omogućavaju normalno odvijanje metaboličkih procesa u organizmu. Kako naš organizam nije u mogućnosti da sam proizvodi magnezijum, neophodno je njegovo redovno unošenje putem hrane. Magnezijum i ishrani najlakše unosimo kroz zeleno povrće, zrna žitarica, orasi, soja, pasulj, kukuruz, meso. Zeleno lisnato povrće (kelj, brokoli, spanać) sadrži hlorofil koji je naročito dobar izvor magnezijuma. Voda je značajan izvor magnezijuma, naročito u predelima gde je voda “teška”, tj. ima povećan sadržaj minerala. Dnevne potrebe za unosom magnezijuma kod odraslih i dece iznad 12 godina su od 300 do 400 mg (preporuka Nemačkog udruženja za ishranu).

Magnesium2
Upotreba prehrambenih namirinica siromašnih magnezijumom, jednolična ishrana, stres, sportske aktivnosti praćene pojačanim znojenjem i velikim fizičkim naporom, prekomerno uzimanje alkohola ili hronične bolesti u starijem životnom dobu (npr. dijabetes) mogu dovesti do manjka magnezijuma u organizmu.
Nedostatak magnezijuma se manifestuje povećanom sklonošću stresu, smanjenim sposobnostima podnošenja opterećenja i slabijim imunitetom. U ovim slučajevima savetuje se povećanje unosa prethodno spomenute hrane bogate magnezijumom ili uključivanje suplemenata sa ovim makroelementom.
Naravno uvek moramo biti obazrivi pri uzimanju suplemenata i nikada ne isključujući činjenicu da dodaci ishrani nisu zamena za pravilnu i uravnoteženu ishranu. Bitno je znati da kod oštećenja bubrega, usled smanjene sposobnosti izlučivanja može doći do povećanja nivoa magnezijuma u krvi. Znaci predoziranja su: dijareja, žeđ, crvenilo, depresija, CNS, gubitak refleksa, letargija, slabost organizma, mučnina, povraćanje. Ukoliko primetite neki od ovih simptoma obustavite primenu suplementa.
Ovaj makroelement stupa u razne interakcije kako sa lekovima tako i sa ostalim dodacima ishrani. Magnezijum i kalcijum se takmiče za usvajanje u crevima, pa povećan unos magnezijuma, može dovesti do deficita kalcijuma. Magnezijum smanjuje usvajanje: tetraciklina, hinolona, bifosfonata, levotiroksina. Diuretici koji štede kalijum, štede i magnezijum, pa mogu uticati na njegovo povećanje u organizmu, dok diuretici Henlejeve petlje i tiazidni diuretici dovode do gubitka magnezijuma.

Ovaj tekst je informativnog karaktera i ne zamenjuje mišljenje stručnjaka. Pre upotrebe suplementa, obavezno pročitajte uputstvo za upotrebu. O indikacijama, merama opreza i neželjenim reakcijama na suplement, posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom.


2 мишљења на „Magnezijum kao suplement

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s