Da li je bolje uzimati pojedinačne ili kombinovane suplemente?

Kako sam nakon prethodnog posta dobila dosta vaših pitanja koja se manje više sva svode na nedoumicu da li je uvek bolje uzimati pojedinačne suplemente, odlučila sam da današnji post posvetim upravo ovoj temi.

Svedoci smo toga da na tržištu zaista postoji čitav niz suplemenata, pa je prosečnom čoveku (da ne kažem laiku) veoma teško da izabere odgovarajući preparat. Za početak kao opšta mera predostrožnosti je savet da suplementi nikada ne smeju biti zamena za neuravnoteženu ishranu. Znači nikada ne možete očekivati čudo od npr. svog imunog sistema, ako je u vašem tanjiru brza hrana, a pored nje bočica za „jačanje“ imuniteta.

Uvek idem sa predpostavkom da ste vi odgovorna osoba kojoj je svoje zdravlje na prvom mestu i da ste se shodno sa tim posavetovali sa vašim lekarom oko eventualnog suplementa koji vam može pomoći da poboljšate svoje zdravstveno stanje. Dakle lekar je naveo da bi bilo korisno da uzimate suplemente, a vi ste sada u dilemi da li da uzimate preparate koji sadrže veći broj supstanci ili da se ipak opredelite za uzimanje pojedinačnih suplemenata. U ovome vam svakako najviše može pomoći vaš farmaceut.

Dakle kako bi izvukli najbolje iz svojih supemenata potrebno je da ih uzimate u najprikladnije vreme (o čemu sam vam već pisala) i to sa materijama koje povoljno utiču na njihovu apsorpciju. Ti pomagači mogu da budu u obliku hrane što je svakako najbolja opcija ili pak u obliku suplemenata vrlo često u istom preparatu.

Jedan od primera za poboljšanje apsorpcije je dodatak cinka, kao i vitamina E i C preparatima koji sadrže vitamin A u službi antioksidansa. Takođe u istu svrhu se kombinuju i selen sa vitaminom E i C. Dakle kombinacija ovih supstanci je opravdana i sa polja dejstva, jer sve pomenute supstance deluju kao antioksidansi, ali i sa polja apsorpcije.

suplementi

Zaista je dosta primera supstanci kod kojih se savetuje zajednički unos kako zbog slične namene, tako i zbog podpomaganja kada je apsorpcija u pitanju. Takav primer je i  kombinacija zajedničkog unosa vitamina B6, D, magnezijuma i kalcijuma.

Verujem da ste primetili da se vitamin C nalazi u raznim mineralno-vitaminskim kompleksima, što je svakako poželjno uzimajući u obzir njegovu sposobnost da potpomaže apsorpciju raznih materija. Tako se na spisku suplemenata čiju apsorpciju podpomaže vitamin C nalaze: vitamini A, D i E, kao i folna kiselina, gvožđe, cink i mangan.

Kada smo kod vitamina rastvoljivih u vodi ne možemo, a da ne spomenemo vitamine B kompleksa koji se obično daju baš u ovoj formi, jer podpomažu apsorpciju jesni drugih. Naravno za bolju apsorpciju vitamina B potrebne su i druge materije. Tako u poboljšanju apsorpcije pored vitamina B kompleksa kod povećanih potreba za vitaminom B12 začajan je kalcijum, dok su kod vitamina B6 značajni magnezijum i cink. Sa druge strane vitamin B6 je  dobar saveznik prilikom povećan potreba magnezijuma, dok vitamin B3 povećava apsorpciju hroma.

Dakle kao što vidite kada je unos suplemenata u pitanju nekada ipak više dobijamo iz pravilnih kombinacija.

mr. ph. Kristina Bjelica,
autor bloga Rp/

Ovaj tekst je informativnog karaktera i ne zamenjuje mišljenje stručnjaka. Pre upotrebe leka, obavezno pročitajte uputstvo za upotrebu. O indikacijama, merama opreza i neželjenim reakcijama na lek, posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom.

TEKSTOVI OBJAVLJENI NA OVOM SAJTU SU AUTORSKO DELO I ZAJEDNICKO VLASNISTVO VLASNIKA GENERACIJARP.WORDPRESS.COM SAJTA I AUTORA TEKSTOVA. DALJA DISTRIBUCIJA TEKSTOVA DOZVOLJENA JE ISKLJUCIVO U NEKOMERCIJALNE SVRHE I UZ JASNO CITIRANJE IZVORA I AUTORA PORUKE, KAO I INTERNET ADRESE NA KOJOJ SE ORIGINAL NALAZI. ZA SVE OSTALE VIDOVE DISTRIBUCIJE, OBAVEZNI STE DA PRETHODNO ZATRAZITE ODOBRENJE OD VLASNIKA GENERACIJARP.WORDPRESS.COM SAJTA ILI AUTORA TEKSTA.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s